Sunday 4 March 2018

Techniques art journaling - PaperArtsy Fresco Paints

To play along with the PaperArtsy watercolour challenge I have created some cards using PaperArtsy Fresco paints which I used full strength in places and watered down to a wash in others.
I created one large piece on watercolour paper which I then chopped up to create the cards.
Pour le défi 'aquarelle' de PaperArtsy j'ai créé ces cartes en utilisant des peintures PaperArtsy Fresco que j'ai utilisé à pleine force dans certains endroits et bien dilué dans d'autres. J'ai créée un grand fond sur un morceau de papier aquarelle que j'ai ensuite découpé pour créer des cartes.

I am in urgent need of some male cards so I quickly finished off two using PaperArtsy ESA04 designed by Seth Apter stamped in Archival Cobalt ink and a diecut greeting. Video of the art journaling techniques used to create the background is coming soon!
J'ai besoin d'urgence de quelques cartes mâles donc j'ai rapidement terminé deux en utilisant PaperArtsy ESA04 conçu par Seth Apter tamponné à l'encre d'Archival Cobalt et une salutation découpé au die. La vidéo des techniques d'art journaling utilisées pour créer le fond sera bientôt disponible!
Materials / Matériaux:
PaperArtsy Fresco Paints/ Peintures: Seth Apter set 1: Mahogany, Terracotta, Midnight; Seth Apter set 2: KeyLime, Smoked Paprika; Snowflake
Stencil / Pochoir : PaperArtsy 015
Signo Uni-ball white pen / stylo blanc
Black pen / Stylo noir: Fude Ball
Black watercolour pencil /Crayon aquarelle noir
PaperArtsy stamps/tampons : Eclectica Seth Apter 04
Archival Ink : Cobalt
Kaisercraft die: Happy Birthday


5 comments:

  1. Love your backgrounds. refreshingly different use of colour Karen. great cards. love them. x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Hazel. I love Seth's colour palette, the new sets too, especially the pop of lime and paprika from set 2.

      Delete
  2. très joli travail bravo à toi

    ReplyDelete
  3. J'aime beaucoup cette technique
    Bises

    ReplyDelete
  4. Beautiful backgrounds that have made gorgeous cards. Watched your video too. FABULOUS! x

    ReplyDelete